یخساز صنعتی چیست و چه کاربردی دارد؟

  • ۰
  • ۰

کاربرد یخساز صنعتی:

در بسیاری از مراکز نظیر رستوران، کافی شاپ و هتل برای نوشیدنی خنک و عالی، به یخ نیاز دارند. یخ ها در یک نوشیدنی می توانند ظاهر زیبا تری به نوشیدنی ببخشند و به خنک سازی آن کمک کنند. برای بدست آوردن یخ در روز های گرم و سرد سال، چه راهکاری وجود دارد؟

بسیاری از صاحبان رستوران و کافی شاپ، می توانند کیسه های یخ از فروشگاه ها و کارخانه ها تهیه کنند. همچنین می توانند از یک راهکار قابل اعتماد و به صرفه به نام یخساز صنعتی استفاده کنند. یخساز صنعتی، دستگاهی است که برای تامین و تولید یخ مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع، استفاده از یخساز های صنعتی در هر ماه از سال امکان پذیر است. به علت دسترس بودن آن ها و تولید یخ در مدت زمان کم، تا حد امکان هزینه ها را کاهش داده است.

انواع یخساز صنعتی:

یخساز های صنعتی وجه اشتراک و تفاوت های زیادی دارند. برای مثال، چهار اجزای اصلی اواپراتور، کندانسور، کمپرسور، شیر انبساط میان انواع یخساز ها مشترک است. تفاوت های آن نوع شکل و ظاهر یخ است. ممکن است یکی از دستگاه های یخساز صنعتی، یخ های پولکی و دیگری یخ های قالبی یا حبه ای را تولید کنند. با این حال، یخساز های صنعتی در چهار نوع مدل:

  1. یخساز پودری
  2. پولکی
  3. قالبی
  4. حبه ای موجود هستند.

کاربرد آن ها بسته به نوع شکل دستگاه و یخ نیز متفاوت است. اکثرا، در رستوران ها و کافی شاپ ها به علت فضای محدود از یخساز های حبه ای، پودری، پولکی استفاده می کنند. یخ های قالبی با اندازه بزرگ تر در محیط هایی نظیر کشتارگاه و کارخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. لذا، ابعاد و ظرفیت دستگاه نسبت به سه نوع دیگر بزرگ تر است و نیاز به مکان و فضای کافی دارد.

  • ۰۱/۱۱/۱۷
  • یخساز صنعتی تهویه یکتا